loading...

masiretejarat

قيمت دستگاه بستني ساز - فروش دستگاه بستني ساز - قيمت دستگاه بستني ساز رولي - بستني كاردكي - بستني هزار مزه -دستگاه بستني ساز كاردكي

بازدید : 419
11 زمان : 1399:2

ارزش غذايي بستني

دستگاه بستني ساز ، دستگاه بستني ساز رولي تك سيني ، دستگاه بستني ساز رولي تك سيني تاپينگ ، دستگاه بستني ساز رولي دو سيني تاپينگ دستگاه هايي هستند كه با آنها نوعي بستني ارگانيك را تهيه ميكنند اين بستني ها كه به بستني رولي ، بستني فيتيله اي ، بستني هزار مزه ، بستني كاردكي ، بستني تايلندي و بستني سنگ سرد معروف هستند علاوه بر طعمي بينظير و ظاهري زيبا داراي ارزش غذايي بالايي نيز ميباشد .در اين مطلب سعي بر آن داريم كه مطالبي در مورد ارزش غذايي بستني خدمت شما ارائه دهيم .

ارزش غذايي بستني
بستني، محصول لبني منجمدي است كه از تركيب و فرايند مناسب خامه و بعضي از فراورده‌هاي لبني با شكر و مواد طعم‌دهنده به دست مي‌آيد و مي‌تواند حاوي پايدار‌كننده‌ها، قوام دهنده‌ها و رنگ نيز باشد.ارزش غذايي بستني به ارزش غذايي مواد اوليه اي كه در ساخت بستني مصرف مي‌شوند، بستگي دارد. به عنوان مثال چربي بستني 3-2 برابر چربي شير است و پروتئين بستني كمي بيش‌تر از شير مي‌باشد؛ در ضمن حاوي مواد غذايي ديگر مانند ميوه، تخم‌مرغ و شكر مي‌باشد. اين‌ها ارزش غذايي بستني را افزايش مي‌دهند.هم‌چنين بستني يكي از عالي‌ترين منابع انرژي مي‌باشد كه 3- 2 برابر شير چربي دارد و بيش‌تر از نصف مواد جامد آن قند(ساكارزو لاكتوز) است؛ بنابراين انرژي بالايي دارد. بستني به دليل داشتن ارزش غذايي بالا، براي كودكان و افراد لاغري كه مي خواهند چاق شوند، خوراكي مفيدي است.همانند شير، بستني ، و مخصوصا بستني هاي رولي كه در آنها از تكه هاي ميوه تازه هم استفاده ميشود منبع غني از ويتامين است؛ ويتامين‌هايي كه بدون آن‌ها رشد و سلامتي انسان دچار اختلال مي‌شود. بستني منبع عالي از ويتامين A، منبع خوبي براي ويتامين‌هاي B1 (تيامين) ، B2 (ريبوفلاوين) ، B3 (نياسين) و ويتامين E مي‌باشد. در بستني ميوه‌اي ويتامين C نيز موجود است.مواد جامد بدون چربي شامل پروتئين، قند و مواد معدني مانند سديم، پتاسيم، گوگرد، كلسيم و فسفر بوده كه براي رشد و سلامت انسان ضروري است.بستني به دليل داشتن ارزش غذايي بالا، براي كودكان و افراد لاغري كه مي خواهند چاق شوند، خوراكي مفيدي است.
خصوصيات يك بستني خوب:با وجود توجه كافي در تمام جنبه‌هاي توليد، گاهي معايبي در محصول توليدي مشاهده مي‌شود، به عنوان مثال اختلاف در ميزان شيريني، موجب بروز تفاوت اساسي در طعم و مزه مي‌گردد.
بستني بايد داراي ظاهر مطلوب (نسبتاً سنگين و تا اندازه‌اي قابل جويدن) بوده و تمام اجزاي تشكيل‌دهنده‌ي آن با نسبت‌هاي معين (نه بيش از حد) به خوبي با هم مخلوط شود؛ به عنوان مثال در صورتي كه بستني خيلي شيرين يا خيلي بي‌طعم باشد، معايب مشخصي حاصل مي‌گردد.
درجه‌ي حرارت بستني در هنگام خوردن، از نظر تشخيص طعم آن اهميت زيادي دارد. درجه‌ي حرارت براي اين منظور، بستگي به ميزان ماده‌ي خشك و افزايش حجم بستني دارد؛ ولي در صورت پايين بودن دما، ذائقه به وسيله‌ي سرما بي‌حس شده و قضاوت در مورد خصوصيات كيفي آن ميسر نخواهد شد. در صورت بالا بودن دما، احتمالاً بستني ذوب شده و مقدار زيادي از خصوصيات خود را از دست خواهد داد.
معايب زيادي ممكن است در طعم و بافت بستني ايجاد شود. بسياري از معايبي كه به طعم بستني مربوط هستند، در اثر مصرف مواد اوليه‌ي نامرغوبي است كه به مدت طولاني و با روش‌هاي نامناسب در انبار نگه‌داري شده اند. با اعمال مديريت دقيق مي‌توان از بروز چنين معايبي جلوگيري كرد.بيش‌ترين معايب حاصل شده در طعم و مزه‌ي بستني، مربوط به مصرف فراورده‌هاي لبني ترش شده با كيفيت پايين، كره نگه‌داري شده در شرايط نامناسب يا تغييرات ايجاد شده در طعم در اثر عمل‌آوري نادرست مي‌باشد. در صورتي كه شير و فراورده‌هاي آن در دماي نسبتاً بالا حرارت داده شود، «طعم پختگي» در آن ظاهر مي شود كه در محصول نهايي نيز باقي خواهد ماند. بعضي مواقع شيرخشك نيز ممكن است داراي طعم مزبور باشد كه در نتيجه بايد از مصرف آن خودداري شودد. براي جلوگيري از ايجاد طعم مزبور، توصيه مي‌شود از مواد اوليه با كيفيت بالا و فرايند صحيح استفاده شود. بيش‌ترين معايب حاصل شده در طعم و مزه‌ي بستني، مربوط به مصرف فراورده‌هاي لبني ترش شده با كيفيت پايين، كره نگه‌داري شده در شرايط نامناسب يا تغييرات ايجاد شده در طعم در اثر عمل‌آوري نادرست مي‌باشد.اسيديته‌ي شير و خامه ممكن است در اثر نگه‌داري نامناسب افزايش يافته و باعث ترش شدن آن‌ها شود. هم‌چنين اگر آميخته‌ي بستني به طور صحيح عمل‌آوري نشده و قبل از انجماد در دماي بالاتر از 7 درجه ي سانتيگراد نگه‌داري شود، ممكن است اسيدي و ترش گردد. با انتخاب، نگه‌داري و جابجايي صحيح اجزاي تشكيل دهنده‌ي بستني و عمل‌آوري مناسب آميخته، مي‌توان از بروز معايب مزبور جلوگيري كرد. بعضي از انواع شيرها ممكن است طعم علوفه‌اي خاصي داشته باشد كه بايد از مصرف چنين شيرهايي در تهيه بستني خودداري گردد. در صورتي كه كره و ساير چربي‌ها در محدوده‌ي زماني لازم مصرف نشده و در شرايط انباري صحيحي نگه‌داري نشوند، ممكن است تند يا اكسيده گردند.هر گونه چربي مشكوك به دارا بودن طعم نامطبوع، نبايد در بستني‌سازي مورد استفاده قرار گيرد، زيرا طعم ناخوشايند چربي به آساني در محصول نهايي قابل تشخيص خواهد بود.
تغيير طعم در اثر نگه‌دارياگر بستني به مدت طولاني نگه‌داري شود، ممكن است مقداري از طعم خود را از دست داده و طعم‌هاي نامطلوب از سردخانه جذب آن شود. به ويژه اگر درجه‌ي حرارت سردخانه در نوسان باشد، سفت‌تر مي گردد. اين معايب را مي‌توان با استفاده از سيستم صحيح انبار‌داري و جلوگيري از نگه‌داري طولاني مدت بستني، كاهش داد.

كليد واژه ها : قيمت دستگاه بستني ساز رولي - فروش دستگاه بستني ساز رولي - قيمت دستگاه بستني ساز - دستگاه بستني ساز كاردكي - دستگاه بستني ساز

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 84
  • بازدید سال : 201
  • بازدید کلی : 1922620
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی